Dezvoltarea și administrarea unui magazin online necesită atenție și dedicare, mai ales în contextul automatizării și al tehnologizării din prezent. Pentru a obține cele mai bune rezultate este nevoie să te documentezi cu privire la pașii care trebuie parcurși, așa că, dacă plănuiești să dezvolți un magazin online, iată 3 sfaturi care te-ar putea ajuta.
1. Alege în mod corect platforma site-ului
Un prim pas foarte important în dezvoltarea unui magazin online este alegerea platformei pe care va fi construit acesta. Deși există mai multe opțiuni, este recomandat să apelezi la o firmă de dezvoltare Magento care să te ajute să creezi un site nou sau să migrezi de pe vechea platformă pentru a fi sigur că te bucuri de toate funcționalitățile. Specialiștii vor ști cum să implementeze modulele platformei astfel încât site-ul tău să fie nu doar funcțional, ci să ruleze în mod corect, la o viteză bună, adaptată dispozitivelor folosite de către utilizatori. Alege de asemenea o platformă care să îți ofere scalabilitate, adică posibilitatea de a crește și de a-ți dezvolta magazinul fără teama că platforma nu îți va putea oferi suportul necesar.
2. Ocupă-te de optimizarea și promovarea site-ului
Odată ce ai construit site-ul pe platforma potrivită este important să te ocupi de aspectul și de optimizarea acestuia. Lucrează cu o agentie de marketing digital pentru a te bucura de un design responsive pentru site-ul tău, dar și de ajutor în ceea ce privește stabilirea și implementarea celor mai bune strategii de marketing online.
Poți opta pentru strategii de conținut și link building, cu o optimizare foarte bună a textului, astfel încât magazinul tău să fie cât mai bine poziționat în topul motoarelor de căutare și implicit cât mai ușor de găsit de către clienți. Pe de altă parte, va fi necesar să investești și în campanii online, de tip Facebook Ads, Instagram Ads sau Google Ads, care îți pot aduce mai mulți clienți și o mai bună vizibilitate a brandului.
3. Pune cel mai mult accent pe experiența utilizatorului
Ușurința navigării într-un magazin online este de cele mai multe ori cheia păstrării utilizatorilor în site. Este important ca site-ul să funcționeze fără probleme, astfel încât potențialii tăi clienți să poată găsi cu ușurință produsele de care au nevoie fără scurtături care nu funcționează sau linkuri defecte. De asemenea, este nevoie să ai în vedere facilitarea accesului utilizatorului la informație, prin folosirea corectă a textului și a imaginilor, optimizând site-ul cât mai bine, pentru orice dispozitiv. Pune de asemenea accent pe securitatea site-ului, pentru a câștiga astfel încrederea utilizatorilor și a potențialilor clienți, așadar investește în certificatul de securitate și în back-up-uri recurente, care să îți asigure prezența online fără probleme.
Pentru ca un site să reziste în mediul online este nevoie să investești în acesta, atât din punct de vedere al timpului, cât și din punct de vedere financiar. Alege să lucrezi cu profesioniști și să iei cele mai bune decizii care să conducă la creșterea site-ului tău în mediul online.